Schallschutzverglasung

  • "KCC GLASS Corporation, Korea’s representative integrated glass company supplies its safety glasses to Hyundai Motor Group’s first electronic vehicle “IONIQ5” launched on 23th, March.

    Hyundai Motor’s IONIQ5, the first EV model to be manufactured on its dedicated modular platform “E-GMP (Electric-Global Modular Platform)” was a hit as soon as it began its pre-order from 25th March with 35,000 pre-orders booked entirely on the first day.

    Based on the spacious interior that utilized its own EV platform, IONIQ 5 has packed in Hyundai Motors’ latest technologies including 2-way charging system “Vehicle to Load (V2L)”, Augmented Reality Head-Up Display (AR HUD), solar rooftop “Solar Cell Roof” and Digital Side Mirror (DSM).

    KCC GLASS Corporation supplies all automotive safety glasses needed for IONIQ5 including windshield, door glasses, rear glass. In addition, it provides its state-of-the-art safety glasses to support the high performance of IONIQ5 including windshield for AR HUD and cover glass of Solar Cell Roof."

    Damit sind doch alle Fragen zum Glas beantwortet, es ist jedenfalls nicht von Saint-Gobain Sekurit.

    Das ein Verbundglas aus drei unterschiedlichen Schichten den Schall frequenzabhängig besser dämmt als Einfachglas ist Physik.

  • um bis zu sechs dB und Windgeräusche um bis zu 10 dB verringert werden. Das ist bezogen auf das jeweilige Gesamtgeräusch nicht viel.

    Hi,

    in der Akustik sind meines Wissens nach 10db etwa 50% Lautstärke, d.h. meiner Meinung nach in absoluten Zahlen wenig aber in der Wirkung nur noch gefühlt halb so laut.....


    happy waiting....

    Thomas